T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAĞCILAR - Bağcılar Anadolu İmam Hatip Lisesi

Kalite Takip Sistemi

Kas


Eğitim ortamları ve fiziki imkanlar alanı kapsamında okulumuzda cihaz ve internet bağlantısı anlamında imkanı olmayan öğrencilerimize yönelik EBA Destek Noktası oluşturulmuştur.

Kas


Öğrenci Mesleki Gelişim Alanı kapsamında İHL Meslek dersi öğretmenlerimiz ile öğrencilerimiz tüm şehitlerimiz için online ortamda hatim indirmişlerdir.

Kas


Öğretmen ve Eğitim Yöneticileri Alanı
kapsamında Okul Rehberlik Servisimiz tarafından uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerimizin ruhsal ve fiziksel sağlığını korumaya yönelik bilgilendirme afişleri hazırlanmış ve öğretmenlerimizin bulunduğu iletişim gruplarında kendileri ile paylaşılmıştır.

Kas

İzleme ve değerlendirme alanı kapsamında Yaşam Pencerem anketi uygulanarak okulumuzun sınıf ve okul risk haritası çıkartılmıştır.

Risk grubu ve ihtiyaç sahibi öğrencilerimiz belirlenerek danışman öğretmenlerimiz görevlendirilmiştir.

İhtiyaç sahibi öğrencilerimize kışlık bot, okul kıyafeti gibi giyecek ve gıda yardımı yapılmıştır.

Yardım programımızda görev alan danışman öğretmenlerimiz başta olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Mrt

Akademik Gelişim Alanı kapsamında veli toplantıları ve DYK konulu pano çalışmaları ile öğrencilerimizin destekleme ve yetiştirme kurslarına katılımı teşvik edilmiştir.

DYK panolarında okulumuzda yapılan deneme sınavı sonuçları ile destekleme ve yetiştirme kursları hakkında detaylı bilgiler yer almaktadır.

Kursların verimliliğinin artırılması amacıyla okulumuzda yapılan deneme sınavlarının soruları öğretmenlerimiz tarafından kurslarda öğrencilerimize detaylı bir şekilde anlatılarak çözülmüştür.

Mrt


Okulumuz öğretmenleri yaptıkları toplantıda sınıf ve öğrenci bazında başarı analizleri yaparak öğrencilerimizin yetersiz oldukları dersler ve konuları belirlemiştir.

Değerlendirmeler sonucunda öğrencilerimiz için ek çalışma takvimleri hazırlanarak kendileri ile paylaşılmıştır.

Mrt


Öğrencilerimiz Sportif ve Sanatsal Faaliyetler Alanı kapsamında yetenekleri doğrultusunda futbol, futsal ve masa tenisi spor branşlarına yönlendirilmiş; Tiyatro Kulübü kurularak ilgileri doğrultusunda öğrencilerimizin bu kulübe katılımları sağlanmışlardır.

Okulumuz bu yıl Tübitak yarışmalarına katılmadığından herhangi bir çalışma gerçekleştirilmemektedir.

Şbt

Lise ve Ortaokul bölümlerimiz için ayrı ayrı yapılan ve öğretmenlerimiz tarafından oylanarak her iki bölümden birer tane sınıf ve öğrencinin ayın sınıfı ve öğrencisi olduğu seçimler ilgili ayın son haftası içinde okul internet sitemiz üzerinden gerçekleştirilmektedir.

Öğretmenlerimiz mensup oldukları bölüme göre ilgili bölümün seçim anketi sayfasına giderek bulunulan ay için aday öğrenci ve sınıflar arasından en az bir tercih belirtmek suretiyle oylarını kullanmaktadırlar.

Oylama sonunda en çok oy alan her iki bölümden birer sınıf ve öğrenci, ayın sınıfları ve öğrencileri olarak bayrak töreninde ve okulumuzun internet sitesinde duyurulmaktadır.

Şbt


Okulumuzda yönetici ve öğretmenlerimizin kişisel gelişimlerine yönelik çalışmalar kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı'nın hizmetiçi eğitim faaliyetleri, başvuru ve katılım süreci ile ilgili sunum yapılmıştır. Ayrıca öğretmenlerimiz tarafından Hizmetiçi Eğitim Yönetmeliği incelenmiştir.

Yönetici ve öğretmenlerimizin mesleki gelişimlerine yönelik çalışmalar kapsamında ise Gençlerle Başbaşa isimli kitap okunarak gençlere örnek olma ve yol gösterme konusunda söyleşi yapılmıştır.

Şbt


Öğrenci Mesleki Gelişim Alanı
kapsamında müftülükle işbirliği yapılarak Serdar ÖZATA hocamız tarafından "Hafızlık ve Önemi" konulu sınıf düzeyinde konferans düzenlenmiştir.

Sayın hocamıza gerçekleştirmiş oldukları konferanstan ötürü teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Şbt


Eğitim ortamları ve fiziki imkanlar alanı kapsamında okul girişinde kurum kültürümüzü yansıtan, öğrencilerimize aidiyet duygusu kazandıran ve elde ettiğimiz kupa, plaket ve madalya gibi başarılarımızı sergilediğimiz okul başarı köşemiz oluşturumuştur.

Başarılarımızın kazanılmasında emeği geçen öğrenci ve öğretmenlerimizi tebrik ediyoruz.

Ock

Değerler Eğitimi Alanı "Çevreyi Koruma" temalı çalışmalarımız kapsamında okul bahçemize öğrencilerimizin katkıları ile 300 çam fidesi dikilmiştir. Etkinlikte emek harcayan tüm öğretmen ve öğrencilerimize katkılarından ötürü teşekkür ederiz.

Değerler Eğitimi Alanı "Sorumluluk" temalı çalışmalarımız kapsamında öğrencilerimiz Aysel VURAL hocamız öncülüğünde Lösemi hastaları için kök hücre bağışında bulunmak üzere Kızılay Kan Merkezi´ne gitmişlerdir.

Kök hücre bağışçısı ne kadar artarsa o kadar Lösemi hastasına umut olmaktadır. Bu anlamda değerli hocamız Aysel VURAL başta olmak üzere tüm öğrencilerimize mevzubahis konudaki anlamlı davranışları vesilesiyle teşekkür ediyoruz.

Ock

Öğrencilerimizin uyum, devam, başarı, disiplin durumlarına yönelik veriler toplanmak suretiyle analizler yapılmakta ve çözüm yolları bulunmaktadır.

Sınıf rehber öğretmenlerimiz sorumlu oldukları sınıflardaki başarı düzeyi düşük olan öğrencilerin velileri ile özel görüşmeler yaparak öğrenciler için çalışma planlarını ortaklaşa oluşturmuşlardır.

Ayrıca devamsızlık nedeniyle okul terki yapan öğrencilerimiz e-okul vasıtasıyla tespit edilerek velileri ile görüşmeler yapılmaktadır. Şu ana kadar yapılan görüşmeler neticesinde 8. sınıflarımızdan 3 öğrencinin hafızlık yaptıkları tespit edilmiş; velileri ile görüşülerek Açık Öğretim Ortaokulu'na kayıt yaptırmaları konusunda yönlendirme yapılmıştır.

Ock


Akademik Gelişim, Kariyer Planlama ve Üniversiteye Hazırlık Alanı kapsamında okula uyum programı düzenlenerek okulumuzda okutulan dersler, okulumuzun tarihi, fiziki imkanları, sosyal medya hesapları ve internet sitesi ile yapılan faaliyetler hakkında öğrencilere yönelik seminer çalışması gerçekleştirilmiştir.

Ock


Eğitim ortamları ve fiziki imkanlar alanı kapsamında farkındalık oluşturmak amacıyla Mehmet Akif Ersoy, Evliya Çelebi, Mimar Sinan, Ali Kuşçu ve Biruni gibi öncü şahsiyetlerizin isimleri dersliklerimize verilerek öğrencilerimiz ile paylaşılmıştır.

Emeklerinden dolayı başta değerli hocalarımız olmak üzere çalışmalarda görev alan tüm öğrencilerimize teşekkür ederiz.